ده بیت کوین

معرفی ارز های دیجیتال

معرفی ارز های دیجیتال

معرفی انواع ارز دیجیتال
بررسی بازراهای مناسب
ایند ارزهای دیجیتال
معرفی صرافی های موجود در ایران

بیت کوین گلد و کسب درامد

شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

بیت کوین گلد و کسب درامد

برای خرید ارز دیجیتال در صرافی بر روی لینک رو به رو کلیک نمایید خرید ارز دیجتال از صرافی

 

بیت کوین گلد یکی از فورک های بیت کوین است که در سال 2018 راه اندازی شد. بسیاری از کدهای مورد استفاده بیت کوین گلد به لحاظ ساختاری شباهت زیادی به بیت کوین دارند. اما با این حال بلاک چین و فناوری مورد استفاده در پلتفرم بیت کوین گلد در برخی جهات دارای تفاوت هایی نیز هست که از جمله آنها می توان به امکان استخراج یا ماینینگ با استفاده از پردازشگرهایی سخت افزاری ASIC اشاره کرد که بیت کوین گلد فاقد این قابلیت است.
براساس گفته های تیم توسعه دهنده بیت کوین گلد، اهداف متعددی برای فورک این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به غیرمتمرکزسازی و مقیاس پذیری مجدد بیت کوین اشاره کرد. این پلتفرم برای نیل به اهداف مد نظر خود اقدام به چرخش برخی از بلاک های موجود در بلاک چین کرده است که از آن زمان به بعد همه پیوندهای مرتبط با بیت کوین متوقف گردید.
همانطور که قبلا نیز اشاره شد ارز دیجیتال بیت کوین گلد (BTG) مطابق با پروتکل‌های اولیه بیت کوین طراحی شده است. با این حال در فرآیند استخراج آن به جای دستگاههای ASIC از دستگاههای سخت افزاری GPU رایج استفاده می شود.

چرا بیت کوین گلد ساخته شد؟

در حال حاضر مدیر ارشد تیم توسعه دهنده بیت کوین گلد Jack Liao است و علاوه بر وی قریب به 20 توسعه دهنده از سراسر جهان در روند گسترش این ارز دیجیتال مشارکت دارند. لازم به ذکر است که تیم توسعه دهنده این رمز ارز به صورت چرخشی هیئت مدیره ها را تعیین می کنند.
در حال حاضر پلتفرم بیت کوین گلد یکی از پرکاربردترین پروتکل ها را دارد و بیش از 20 میلیون کاربر از این پروتکل در سراسر جهان استفاده می کنند.
یکی از اهداف بیت کوین گلد مقابله با فلزات گرانبها به عنوان یک دارایی و مقابله با سیستم مالی سنتی عنوان شده است.

مقابله با ناکارآمدی سیستم مالی سنتی

در سیستم مالی سنتی انجام معاملات مستلزم اعتماد سرمایه گذاران به این سیستم مالی است. به عنوان مثال اگر شخص قصد دریافت وام از یک بانک را داشته باشد، باید بانک به شخص اعتماد کند تا در نهایت وام به فرد تعلق گیرد از طرف دیگر فرد دریافت کننده وام نیز بایستی به بانک اعتماد کند تا امنیت سرمایه به درستی تامین شود و از جانب بانک تقلبی صورت نگیرد.
این نوع سیستم که مبتنی بر اعتماد بناگذاری شده است فرصتی برای ایجاد مشکلاتی پر هزینه مانند تقلب و یا سرقت را فراهم می کند. نتایج یک مطالعه ای که در سال 2009 توسط موسسه لکسیز نکسیز صورت گرفته بود نشان می داد که تنها در ایالات متحده بیش از 190 میلیارد دلار کلاهبرداری از کارت های اعتباری انجام گرفته که در پی آن هزینه مالی سنگینی به سیستم های مالی سنتی وارد شده است.
بر همین اساس معماری سیلویی در بیت کوین گلد به گونه ای طراحی شده که درصدد کارآمد کردن سیستم مالی برآمده است. این پلتفرم به منظور ارتقا امنیت در معاملات انجام شده با اتکا به سیستم نرم افزاری برای به حداقل رساندن میزان آسیب پذیری طرفین نسبت به یکدیگر طراحی شده است.

علت پیدایش بیت کوین گلد چیست؟

تیم توسعه دهنده بیت کوین گلد بر این عقیده بود که استخراج برترین ارزهای دیجیتال در انحصار استخراج کنندگان (ماینرها) قرار دارد که این یک رویه ناعادلانه در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود بدین معنی که هر شخصی که سرمایه بیشتری دارد می تواند با تهیه سخت افزارهای قدرتمند مورد نیاز خود اقدام به کسب سهم بیشتری از این بازار نماید یا به عبارت دیگر در این روند ثروتمند، ثروتمندتر می شود.
از این رو بیت کوین گلد با هدف باز گرداندن ماینینگ به دست کاربران عادی پای به میدان نهاد. در این پلتفرم هر فرد قادر خواهد بود به نسبت سرمایه ای که در اختیار دارد حتی با یک کامپیوتر عادی در عملیات استخراج مشارکت داشته باشد.

بیت کوین گلد جایگزینی در برابر فلزات گران بها

طلا از نظر تاریخی فاقد امنیت لازم است. به عنوان مثال سرقت منابع طلای اسپانیا توسط انگلسیی ها و سرخ پوست ها یکی از نمونه های بارز ناامنی در این کالاست که حاصل تحمیل قدرت است.
در مقابله با چنین پدیده های زیان باری، بیت کوین گلد پیشنهادی انقلابی ارائه داده است. این پلتفرم به عنوان یک سیستم عاری از اعتماد، در توسعه خود از علوم رایانه ای پیشرفته (رمزنگاری شده) استفاده کرده است. در این شبکه غیر متمرکز پیش بینی شده که افراد بتوانند با ایمنی کامل امکان بهره مندی از بخشی از سرمایه خود را داشته باشند که این قابلیت تنها با داشتن کلیدهای خصوصی امکان پذیر است. در حالی که در دارایی های فیزیکی مانند طلا چنین قابلیتی وجود ندارد.
در اختیار داشتن ثروت در امنیت کامل همانند داشتن طلا است و با غیرمتمرکز سازی شبکه مالی که توسط بیت کوین گلد ارائه شده است امکان کنترل ثروت شخصی به شکلی ایمن تر، دیجیتالی تر و با اطمینان بیشتر فراهم شده است.

مزایای بیت کوین گلد

بیت کوین گلد یک مدل مالی است که در آن نیاز به اعتماد به هیچ نهاد و یا سازمانی وجود ندارد و برخی از مزایایی که به کاربران ارائه می دهد عبارتند از:

• عملیات یکپارچه فرامرزی

در شبکه سنتی مالی فرایند ارسال پول به صورت برون مرزی بسیار وقت گیر است و احتمال دارد این پروسه از چند روز تا چند هفته به طول بیانجامد و دلیل آن را می توان در بروکراسی های بانکی جستجو کرد که شامل فرایندی زمان بر است.
اما در شبکه هایی نظیر بیت کوین و بیت کوین گلد، تمامی واسطه ها حذف شده و تراکنش ها در کم ترین زمان ممکن و نهایتا در عرض چند دقیقه انجام می شوند. البته این مزیت در داخل پروژه بیت کوین گلد هرگز به مرحله اجرایی در نیامد و در حال حاضر تنها در پروتکل بیت کوین امکان اجرای آن وجود دارد.

• مستقل از موسسات مالی

کاربران پلتفرم بیت کوین گلد می توانند با استفاده از شبکه غیرمتمرکز بیت گلد تمامی مبادلات خود را بدون نیاز به هیچ سیستم مالی متمرکز انجام دهند و این شبکه است که عملکرد دقیق رهگیری تراکنش ها و موجودی حساب را عهده دار می شود.
همچنین در این پلتفرم با داشتن کلید خصوصی اختیار تمام دارایی ها بر عهده خود شما خواهد بود و هرگونه دخالت نهادها و سازمان ها از دارایی شما حذف می شود.

با کلیک بر روی لینک رو به رو خرید ارز دیجتال از صرافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی