ده بیت کوین

معرفی ارز های دیجیتال

معرفی ارز های دیجیتال

معرفی انواع ارز دیجیتال
بررسی بازراهای مناسب
ایند ارزهای دیجیتال
معرفی صرافی های موجود در ایران

استلار ارز دیجیتالی و کسب درامد

شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴ ق.ظ

استلار ارز دیجیتالی

خرید ارز استلار با کلیک بر روی لینک روبه رو خرید ارز دیجیتال در صرافی

استلار ارز دیجیتالی است که در سال 2014 متولد شد. این رمز ارز تقریبا ماهیتی شبیه به ریپل دارد و در واقع به عنوان فورک ریپل شناخته می شود. در پی اختلاف نظر پیش آمده میان جد مک کالب، موسس ارشد شرکت ریپل با برخی از اعضای تیم توسعه دهنده، وی رپیل را رها و کار روی ارز دیجیتال استلار را کلید زد.

علیرغم اینکه ریپل و استلار تقریبا دارای شیوه عملکرد یکسانی هستند اما هدف استلار برخلاف رپیل تمرکز روی تسهیل پرداخت های میان افراد در سرتاسر جهان است.

ارز دیجیتال اختصاصی شبکه استلار، لومنز (XLM) نام دارد که بیش از 100 میلیارد از آن به صورت خودکار و تدریجی به بازار عرضه شده است. مدت زمان انجام تراکنش ها در شبکه استلار کمتر از 6 ثانیه بوده و کارمزد هر تراکنش 0.0001 دلار است که مبلغی بسیار ناچیز محسوب می شود.

شبکه استلار مبتنی بر بلاک چین دفترکل توزیع شده بوده و یک شبکه متن باز است که کاربران با استفاده از بستر آن می توانند اقدام به ارسال، ترید و ساخت شکل دیجیتالی دارایی هایی مانند پول کنند. طراحی استلار به گونه ای است که امکان برقراری تعامل میان تمامی سیستم های مالی دنیا روی یک شبکه امکان پذیر شده است.

استلار کاملا غیرمتمرکز بوده و توسط هیچ نهاد شخصی و سازمانی کنترل نمی شود و این عموم اعضای حاضر در آن هستند که کنترل شبکه را در دست دارند. این شبکه باز و غیرمتمرکز روزانه قادر به پردازش میلیون ها تراکنش است.

استلار به منظور هم‌زمان‌سازی شبکه خود همانند بسیاری از رمزارزهای دیجیتال چون بیت کوین و اتریوم از فناوری بلاک چین استفاده می کند، اما با این حال، فرایند انجام تراکنش ها در آن دارای تجربه کاربری ساده تری مانند پول است. به نحوی که در سریعترین زمان انجام شده و با صرف هزینه و انرژی کمتری همراه است.

استلار چگونه بوجود آمد؟

در وب سایت رسمی استلار، در تعریف این شبکه آمده است: “استلار پلتفرمی است که زمینه اتصال بانک ها، سیستم ها و افراد را فراهم می سازد. این شبکه با هدف انتقال سریع، ایمن و صرف هزینه ناچیز بوجود آمده است.”

همانگونه که پیشتر اشاره شد، استلار به عنوان یک پروژه پرداخت متن باز، دارای شباهت های زیادی با ریپل است. در واقع جد مک‌کالب بنیانگذار اصلی این شبکه، یکی از توسعه دهندگان ارشد ریپل می باشد. ریپل و استلار روی یک پروتکل یکسان توسعه یافته بودند؛ اما در سال 2014 بود که استلار با یک فورک، پروتکل اجماع استلار (SCP) را ایجاد کرد.

تمرکز استلار روی سیستم های در حال توسعه در بازار مالی است و کاربردهای متنوعی دارد که اغلب شامل حواله پول و توزیع وام بانکی به کسانی است که دسترسی چندانی به این خدمات ندارند.

جدایی از رپیل

در سال 2013 بود که جد مک کالب، در پی بروز اختلافاتی با تیم توسعه دهندگان ریپل درباره چشم انداز آتی ریپل، رپیل را ترک گفته و به همراه وکیلی به نام جویس کیم، توسعه استلار را کلید زد. جد مک کالب هدف خود را حذف کارمزدها در فرایند تبدیل پول فیات به رمزارز بیان کرده است. جد مک کالب هم‌اکنون سمت مدیریت ارشد فناوری اطلاعات استلار را بر عهده دارد و همچنین با عنوان هم‌بنیان گذار بنیاد توسعه استلار شناخته می شود.

بودجه اولیه پروژه استلار از استارتاپ Stripe تامین شده و سازمان هایی مانند گوگل، BlackRockT و Fastforward نیز در این امر مشارکت داشتند. پروژه استلار در سال 2018 طی قراردادی با TransferTo، متعهد شد پرداخت های برون مرزی در بیش از 80 کشور دنیا را بر عهده بگیرد.

کدام موسسات از بلاک چین استلار بهره می برند؟

اکتبر سال 2017 بود که پلتفرم استلار با IBM وارد همکاری شد. این همکاری جلب توجه بسیاری از سازمان ها و کاربران به استلار را در پی داشت و با هدف ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری مجراهای ارزی متعدد میان کشورها در جنوب اقیانوس آرام شکل گرفت. این پروژه متعهد شد 60 درصد از پرداخت های فرامرزی کشورهای استرالیا، فیجی و تونگا را تحت پوشش شبکه خود قرار دهد. با این کار، انجام تراکنش های تجاری میان مشاغل خرد با سازمان های غیرانتفاعی و موسسات بانکی تسهیل شده و ارتباط میان آنها به سادگی امکان پذیر می شود.

در سال 2016 نیز شرکت Deloitte در راستای توسعه اپلیکیشن پرداخت، آمادگی خود را برای آغاز همکاری با استلار اعلام کرد. مک کالب طی کنفرانسی در سال 2017 از تمایل بالغ بر سی شرکت برای استفاده از بستر استلار برای تسهیل پرداخت های برون مرزی خود خبر داد. سیستم خدمات Stripe نیز با حذف بیت کوین از خدمات خود، از پلتفرم استلار برای ارائه خدمات خود استفاده می کند.

پروژه استلار چه ویژگی هایی دارد؟

  • سرعت: با استفاده از پروژه استلار و ارز دیجیتال بومی آن امکان انتقال پول با سرعتی مطلوب امکان پذیر می شود. این فرایند معمولا در مدت 3 الی 5 ثانیه به انجام می رسد.
  • هزینه: انجام تراکنش ها با استفاده از لومنز با کمترین هزینه انجام می شود. این ویژگی، مزیتی رقابتی برای این ارز دیجیتال ایجاد می کند.
  • تسهیل تبادلات ارزی: ارز دیجیتال لومنز دسترسی به جفت ارزها در مواقع تبادلات ارزی را برای فرستنده و گیرنده به صورت مستقیم امکان پذیر می سازد.
  • استفاده آسان: کاربران صرفا با استفاده از یک اتصال اینترنتی و دسترسی به نرم افزارهایی مانند ولت لومنز و یا صرافی های رمز ارز، می توانند به لومنز دسترسی پیدا کنند.
  • غیرمتمرکز بودن: استلار به عنوان یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز تحت کنترل هیچ نهاد خصوصی و دولتی نبوده و نقل و انتقالات و تراکنش های آن کاملا توسط جامعه فعال آن کنترل می شود. سوابق این تراکنش ها در بلاک چین ذخیره و در دسترس همگان قرار می گیرد.

نحوه عملکرد شبکه استلار چگونه است؟

استلار عملکردی فراتر از یک رمز ارز دارد. انچر (Anchors) مفهومی است که سازمان هایی مانند بانک ها و سیستم های مالی با این اصطلاح در شبکه استلار شناخته می شوند. انچرها ارتباطات را در داخل شبکه بررسی می کنند و به عنوان نهادهای قابل اعتماد، در نقش پل های ارتباطی ظاهر می شوند. بنابراین استلار همانند سایر ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارد که در کیف پول های دیجیتالی جابجا شود، علاوه بر این به عنوان یک شبکه در راستای انجام تبادلات ارزی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

امنیت در شبکه استلار چگونه تامین می شود؟

استلار نیز همانند سایر پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین، تراکنش ها را به دفتر کل (لجر) عمومی و توزیع شده ارجاع می دهد. الگوریتم اجماع شبکه استلار “توافق فدراتیو بیزانس (FBA)” نام دارد و پروتکل اجماع آن (SCP) است.

در SCP فرایند تایید تراکنش ها با سرعتی بالا و کارمزد بسیار پایین انجام می شود و اجماع در این شبکه در عرض چند ثانیه حاصل می گردد. هر گره (شرکت کننده) با افزودن تراکنش به دفترکل جهانی، ریزشبکه ای از شرکت کنندگان مورد اعتماد خود را گزینش می کند. ریزشبکه ها در شبکه استلار با عنوان قطعات کوورم (Quorum Slicse) شناخته می شوند. با هم‌پوشانی قطعات کوورم، شبکه استلار به اجماع رسیده و تراکنش ها تایید و به دفترکل اضافه می شوند.

 

خرید ارز دیجیتال با کلیک بر روی لینک رو به رو خرید ارز دیجتال در صرافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی